Po udanym sezonie wakacyjnym Jah Love sound system a wraz z nim dubowe balangi wracają do miasta! Dub Center to autorski cykl imprez z muzyką reggae i dub stawiający na najlepszą winylową selekcję i potężną dawkę basu. Nie ma kompromisów więc rezygnujemy z nagłośnienia klubowego i mury Spółdzielni Dom Qltury wypełnią dźwięki ręcznie budowanego nagłośnienia Jah Love. Oprócz gospodarzy na imprezie zobaczyć będziecie mogli zwycięzców tegorocznego pojedynku rootsowych kolektywów selektorskich czyli Fatty Fatty którzy zabiorą Was w podróż od jamajskiego rootsu po najlepsze brytyjskie vintage duby. Za bardziej nowoczesne brzmienia odpowiadać będą Rootskontrolla czyli przedstawiciel stołecznego soundsystemu RootsRevival i PassTheChalice równie tajemniczy co ich motto brzmiące „SIŁA!” Całość dopełni selekcja Lady Small która to stawia w swojej selekcji na prezentację kobiecej części muzyki reggae. Widzimy się na parkiecie!
Kiedy: 10.X.2014
Gdzie: Spółdzielnia Dom Qltury // Burakowska 12, Warszawa.
O której: 21:00.
Za ile: 10 pln.
FB: https://www.facebook.com/events/291396444387895/
Nagłośnienie: JAH LOVE SOUNDSYSTEM (7,5 kw).
Informacje o artystach:
FATTY FATTY
Warszawski kolektyw selektorski, który tworzą Grzesiek Kuzka (manfas) i Krzysiek Wysocki (xyh). Weterani forum dyskusyjnego Reggae w Polsce, dali się poznać jako redaktorzy portalu reggaenet.pl i magazynu Free Colours, a przy tym wielbiciele klasycznego jamajskiego reggae. O wspólnym graniu z winylowych płyt zaczęli myśleć latem 2007. Za cel postawili sobie propagowanie korzeni muzyki jamajskiej ze szczególnym uwzględnieniem roots reggae lat 70., nie unikając przy tym wplatania w sety brzmień spod znaku ska, rub-a-dub, modern roots czy UK dub. Ekipa Fatty Fatty zadebiutowała za deckami w listopadzie 2007, odwiedzając na zaproszenie Olah & Bandulu Squad Szczecin.
Od grudnia 2008 prezentują miksy edukacyjne poświęcone historii muzyki jamajskiej – m.in. dwie części przedstawiającego dokonania Dennisa Bovella „Blackbeard At The Controls 1976-1980”, „Rockers Galore – Channel One Productions 1975-1979” i „It Sipple Out Deh! Soundtrack of the Tribal War 1975-1983”.
Zwycięzcy NorthWest 45 Shooter Sound Clash (październik 2009), trzeciej (grudzień 2009) oraz czwartej (kwiecień 2014) edycji Roots Clashu. Współgospodarze cyklów Reggae Addicts, Rootsmen Corner, Selector’s Choice.
ROOTSKONTROLLA/ Roots Revival Soundsystem
Roots Revival to projekt, którego głównym celem jest promocja kultury soundsystemowej w Polsce i na całym świecie. Jego początki sięgają roku 2006 kiedy to po okresie występowania w innych kolektywach Rootskontrolla i Jaszol postanowili połączyć siły dając początek projektowi pod nazwą Roots Revival Soundsystem. Wkrótce potem zbudowali prawdopodobnie pierwszy w kraju system dźwiękowy na wzór nagłośnień znanych jamajskich potańcówek i parkietów dubowych sesji w UK. Jakiś czas później okazało się, że potrzeba czegoś więcej. Takim sposobem przy pomocy Matta Abyssiniana, Roots Revival Soundsystem rozrósł się do ośmiu 18” basowych głośników. Nie był to koniec zmian. Projekt rozwija się z dnia na dzień, tak by w miarę możliwości prezentować muzykę roots & culture w jak najlepszych do tego warunkach.
Roots Revival to nie tylko samo nagłośnienie. To przede wszystkim sporo grupa ludzi pracująca nad szerokim spektrum zadań w imię pasji jaką dla nich wszystkich jest muzyka roots/dub.
Organizacja impez, sesji soundsystemowych, koncertów reggae i dub, plany związane z własnym wydawnictwem, a także produkcja muzyki przeznaczonej stricte do prezentowania na wielkim nagłośnieniu – wszystko to mieści się w ramach działalności Roots Revival Soundsystem. Dzięki nim polska publiczność mogła usłyszeć między innymi takich artystów jak The Disciples, Manasseh, Jah Free, Slimmah Sound, Mungo’s Hi Fi, Kenny Knots, Dixie Peach, Earl 16, Dubateers, Bush Chemists, Nick Manasseh czy Ramon Judah. Nigdy się nie zatrzymują, wciąż się rozwijają, pod znakiem roots&culture nieustają w promowaniu soundsystemowego grania i muzyki roots/dub w Polsce.
LADY SMALL
Zadebiutowała podczas internetowego clashu na sławnym forum Reggaenetu, gdzie zaskoczyła publiczność setami składającymi się wyłącznie z utworów wykonywanych przez kobiety i odważnymi dissami na resztę uczestników pojedynku. Następnie zagrała kilka gościnnych występów w warszawskiej Jadłodajni Filozoficznej, Punkcie i innych „kultowych’ miejscach”. A potem bez zbytniego rozgłosu po cichu opracowywała niecny plan stworzenia damskiego soundsystemu.
Wraz z Marry i Anjah współtworzyła kobiecy sound Jah Dollz, z którym wystąpiła m.in. na Ostróda Reggae Festival. Była także wpółzałożycielką i prowadziła największy polski sklep z płytami reggae – Siódemki.com, od czasu do czasu podkradając z półek co ciekawsze kąski przegapione przez roztargnionych selektorów.
Jest wpółtwórczynią Rootsmen Corner i działa w portalu Reggaenet.pl.
W swoich setach pokazuje, że wkład dziewczyn w reggae jest większy niż powszechnie się uważa. Wszędzie ich pełno – od rootsowych przebojów Althei & Donny, przez dubowe hymny Sister Rasheedy, aż do bezkompromisowych numerów współczesnych dancehallowych diw, takich jak Lady Saw czy Ce’cile.
PASS THE CHALICE
Pierwsze nasze imprezy to rok 2009 i klub Dobra Karma. Przez kilka lat naszej działalności mielismy okazję grać w wielu warszawskich klubach, obok wielu świetnych ekip i selektorów. Współtworzyliśmy cykl Rootsmen Corner a nasza selekcja to 100% Roots & Culture.
Siła!
JAH LOVE SOUNDSYSTEM
Roots & Culture.
Mistyczne opowieści zapisane w dźwiękach.
Zapraszamy Wszystkich bez względu na płeć, kolor skóry czy przynależność narodową!