Jacob Sounds Studio

Nazwa: Jacob Sounds Studio

P1000365Opis: „Wszystko to się zaczęło w roku 2008 , kiedy grając w zespole Alla Wi Band zapragnąłem mieć na własność miejsce do nagrywania naszego materiału z zespołem, miksowania nagranych śladów oraz spędzania mile Dub’owych wieczorów w gronie moich kumpli z którymi grałem..” I tak też się stało.. W niewielkim pokoju o wymiarach 8×3,5 m który znajdował się w moim domu, początkowo w ogóle nie zaadaptowanym akustycznie na ten cel, graliśmy próby oraz nagrywaliśmy wszystko co nam się przytoczyło w danej chwili. W pierwszych fazach, panował dość spory bałagan w owym pokoju z racji iż była to przyboczna sypialnia. W momencie kiedy ogarnąłem to wszystko tak jak chciałem, zacząłem powolutku adaptować pomieszczenie materiałami akustycznymi by zniwelować niechciane efekty odbijające dźwięk przez gołe ściany.

IMG_2321Następnym krokiem był sprzęt.. Dużo wcześniej nagrywaliśmy swoją muzykę u naszego gitarzysty w domu, za pośrednictwem interfejsu audio oraz programu DAW w komputerze. Ale jednak ja osobiście pragnąłem czegoś innego, o całkowicie innym brzmieniu i stylu nagrywania… Udało mi się wtedy zakupić rejestrator 8-smio śladowy Tascam 238 który nagrywał dźwięk na kasetach magnetofonowych . Przy współpracy tego urządzenia z małym mikserem Soundcraft Spirit Folio FX8 nagrywaliśmy naszą muzykę. Perkusja nagrywana była wtedy na 3 ślady z racji tego że trzeba było się z resztą instrumentów wyrobić by zmieścić się w 8-smiu. Wtedy była nam już bardzo dobrze znana technika nagrywania w programach DAW , ale mnie to nudziło 🙂 wolałem jak się taśma przesuwała ze szpuli na szpule , dodając do tego oczywiście niesamowity efekt brzmieniowy całości nagrania. Po ukończeniu adaptacji pomieszczenia pod nagrywanie, oddzieliłem pomieszczenie nagrań od reżyserki i wtedy się wszystko zaczęło poważnie rozkręcać. Z dużą pomocą mojego brata Przemka, udało mi się zakupić nieco większą konsolę mikserską Ramsa WRS4412 którą bardzo polubiłem. Zacząłem jednak wtedy trochę już się posługiwać w swoim studio interfejsem audio I/O i oprogramowaniem DAW z kilkoma przydatnymi wtyczkami oraz pluginami. Ale niee.. Mnie dalej ciągnęło do taśmy i rejestratorów na taśmę. Chwilę później udało mi się kupić bardzo dobrze brzmiący i w świetnym stanie rejestrator również 8-smio śladowy Otari MX5050 na taśmę pół calową (1/2”) , którym wręcz byłem zachwycony i nie mogłem oczu z niego spuścić.. Został on godnie po dzień dzisiejszy w moim studio. Dwa lata później, sprzedałem swoją konsolę Ramsa WRS4412, kupując jednocześnie większy mikser jakim jest Soundcraft 8000, ale o takiej samej ilości kanałów wejściowych , jednakże dużo bardziej poszerzonej korekcji EQ , większej ilości wyjść Aux oraz Subgroup – co bardzo mi uprościło sprawę z nagrywaniem śladów na mojego Otari. Przy miksach na tej konsoli korzystam z osobnych kompresorów oraz bramek PreSonus oraz Drawmer zapinanych na kanałach poprzez wejścia Insert w mikserze. Jako procesory efektów wykorzystuję urządzenia takie jak Lexicon MX300 oraz Line6 Echo Pro. Bardzo ciekawą sprawą było nabycie przeze mnie sprężynowego reverbu firmy Fisher o nazwie Spacexpander którego zdarza mi się używać bardzo często w miksie.. Dźwięk odtwarzam za pośrednictwem pasywnych monitorów studyjnych Tannoy DMT 12.

W napływie funduszy zebranych podczas mojej pracy jako realizator dźwięku przy koncertach i imprezach Live, zakupiłem kilka przydatnych oraz klasycznych mikrofonów takich jak Sennheiser MD421 , Shure SM57 , pojemnościowych Neumann serii TLM oraz AKG.

IMG_2323Obecnie w moim studio przewinęło się wiele wiele różnych projektów , tych też nie do końca związanych z muzyką Reggae/Dub . Po upadku mojego starego składu Alla WI Band , założyłem nowy wraz z moim niezawodnym gitarzystą Matikiem z wcześniejszej formacji – jest to nowo narodzone Inity Sounds. Pod taką też nazwą produkowaliśmy we dwóch własne riddimy w moim studio które zresztą nie wszystkie zostały upublicznione. Nagrywamy muzykę z Inity Sounds Band, oraz prowadzimy produkcję naszych riddimów w duecie z Matikiem pod nazwą – Matik&Quba Riddim Section. Wykorzystujemy tylko i wyłącznie żywe instrumenty do nagrywania naszej muzyki, szczerze powiedziawszy to osobiście nie robiłem nic nigdy w MIDI. Cenię sobie żywy instrument i jego niezastąpione niczym innym brzmienie – perkusję , bas, gitarę czy piano/organ. Oprócz analogowych rejestratorów, jestem użytkownikiem Cubase 7 który współpracuje wraz z interfejsem Universal Audio 16/16. Nasze produkcje pod nazwą Matik&Quba Riddim Section można znaleźć na Soundcloud.

Na dzień dzisiejszy moje studio, jest otwarte na wszelkie inicjatywy . Miałem okazję nagrywać z różnymi ludźmi „na odległość” wymieniając sobie wzajemnie różne ścieżki instrumentów poprzez dogrywanie się do danego utworu , lub na odwrót.

Jesteś muzykiem/wokalistą ? Masz swój zespół ? A może chcesz wspólnie coś z nami nagrać ? Napisz do nas! 🙂 Moje studio stoi otworem dla wszystkich. Mam na wyposażeniu studia praktycznie wszystko, co jest na ten cel potrzebne. Nie pozostaje nic innego – tylko tworzyć muzykę! :-)”

Strona: https://www.facebook.com/MatikQubaRiddimSection

Email: ftape78@interia.pl

 

Posted by yarecki

writer @ dubmassive.org # selecta @ Steppa Warriors Steppa Warriors # Dub and sound system addicted